Begin » Aanbod » Stiltewandeling

Stiltewandeling in de Natuur

Dat wandelen goed is, weten we allemaal. Veel deskundigen hebben aangetoond dat wandelen één van de beste vormen van lichaamsbeweging is. In stilte wandelen geeft rust.

Er is veel AdemRuimte tussen elke deelnemer. 

Voordelen van Wandelen:

  • Beweging / Trainen van de vitale organen is altijd goed natuurlijk. 
  • Wandelen vergroot o.a. de Longcapaciteit >>> een beter immuunsysteem.
  • Het vergroot de stroom van creativiteit, ideeën borrelen op.
  • Rust Het heeft een positieve uitwerking op de deelnemers, alleen &toch samen.
  • Verminderd depressiviteit en angstige gevoelens. 

Hoe & Wat?

We verzamelen op een vooraf afgesproken punt wat via de mail bekend gemaakt wordt. Daar heet ik jullie welkom en is er tot aan de start gelegenheid om even met elkaar te praten. Kort voorstelrondje waarbij je je voornaam kunt noemen en als je wilt de reden van deelname. 

Tijdens de wandeling geef ik het tempo aan.

We zullen een paar keer stilstaan en aandacht geven aan Adem, Qigong, Yoga, een innerlijk onderzoek middels een vraag waardoor je meer in contact komt met jouw hart. 

Tijdens de wandeling is er o.a. aandacht voor:

  • Onze Ademhaling: 
  • Onze Gedachtenstroom
  • Onze E-moties

Ademhalingsoefeningen: een cognitieve training en een mindfulness "bezig zijn".

Sta je al te 'hoeftrappelen'?

......en ben je in je element wanneer je in de natuur bent? Top! :-D. Bij deze ben je van harte uitgenodigd om mee te wandelen. Kleine groepen, maximaal 8 mensen. 

 

Geschikt voor iedereen die kan wandelen. Dat kan dus ook met een wandelstok.

Houdt er rekening mee dat de wandeling circa 1 uur duurt én dat er niet in alle wandelgebieden bankjes zijn.

Misschien kan een omgevallen boom voor zitplaats doorgaan ;-). Neem  een plastic tas of regenjas mee.


Wat heb je nodig?

  • Goed zittende (wandel)schoenen om de kans op blaarvorming te verminderen. 
  • Laagjes kleding. Bijv. een hemd, t-shirt & trui of vest eroverheen. Dan je jas.
  • Zorg er voor dat je hals & borst / thorax goed warm blijft (sjaal etc). Zo verlies je minder warmte en komt er minder snel koude in je systeem (ver-koud-heid). 
  • Denk aan kleding passend bij de weersomstandigheden (vandaar laagjes ;-). 

Praktische gegevens

Datum: mail gerust wanneer je interesse hebt.
Welk bos Hollandse Hout
Locatie: Buizerdweg, parkeerplaats, Lelystad (start -en eindpunt)
Starttijd : 11.00 uur tot circa 12.00 uur
Kosten: 5 euro
(liefst digitaal betalen via winkelwagen /contant is wel mogelijk)

Het Hollandse Houtbos ligt in de Flevopolder. 

Aanmelden

Aanmelden kan via de Winkelwagen. 

Contactformulier of door een mail te sturen naar marijke@puresource.nl 

Alvast een fijne voorbereiding gewenst. 

Een harte-groet, 

Marijke

Directe effecten van een goede ademhaling:

 

* Bij elke volle inademing masseren je longen je hart.

* Bij elke volledige uitademing masseert je dikke darm je dunne darm.

 

Probeer het eens uit en ervaar wat voor effect het heeft wanneer je bijv. 3x per dag de tijd neemt om rustig 5x vol in te ademen en óók 5x volledig uit te ademen. 

Ik hoor graag je ervaringen.

Wetenschap, Beweging & Ontspanning

Onder andere spreekt Prof. Erik Scherder hierover.