• Luister jij naar de stem van jouw hart?
  • Wat zegt je hart je?
  • Vanuit het "niet weten" ontstaan nieuwe creaties.
Begin » Aanbod » Stiltewandeling

Stiltewandeling

Beweging is altijd goed, want het vergroot je longcapaciteit, waardoor je zuurstofinname bevorderd en je toxines "rommel" gemakkelijker uitademt.

 

Je longen zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor je immuunsysteem.  

 

Veel deskundigen hebben aangetoond dat wandelen één van de beste vormen van lichaamsbeweging is. 

 

In stilte wandelen geeft rust. Oké, misschien niet direct bij de 1e tien meter, gaandeweg merk je dat stilte ook fijn kan zijn.


Tijdens de wandeling is er veel AdemRuimte tussen elke deelnemer. 

We staan stil bij onze:

  • Ademhaling
  • Gedachtenstroom
  • Emoties

Loopmeditatie "meditatie in beweging" > 5 ritmestap = bewust wandelen. Leg ik ter plaatse uit.

 

Ademhalingsoefeningen zijn een oefening in mindfulness. 

Door bewust(er) te ademen, ga je haast vanzelf met je aandacht naar binnen en tegelijkertijd kun je gemakkelijker de natuur waarnemen. 

Door stil te zijn, komen je overige zintuigen meer aan bod: horen, zien, voelen. 

Sta je al te hoeftrappelen ;-)? .....en ben je in je element wanneer je in de natuur bent?

Helemaal Top! :-D. Bij deze ben je van harte uitgenodigd om mee te wandelen.


Praktische gegevens

Datum: Zondag 30 Mei 2021
Welk bos Oostvaardersplassen / Hollandse Hout - Knardijk (P = beneden)
Locatie: Parkeerplaats: Knardijk/Hollandse Hout Lelystad (is het start -en eindpunt)
Starttijd : 10.30 tot circa 11.45
Kosten: 3 euro incl Thee & Versnapering _ We houden de prijs bewust laag.
Groepsgrootte Maximaal 8 mensen
Geschikt voor iedereen die redelijk goed ter been is en natuurlijk van wandelen en natuur houdt.
..............................
Wat heb je nodig? Goed zittende (wandel)schoenen om de kans op blaarvorming te verminderen.
Laagjes kleding. Bijv. een hemd, t-shirt & trui of vest eroverheen. Dan je jas.
Zorg er voor dat je hals & borst / thorax goed warm blijft (sjaal etc). Zo verlies je minder warmte en komt er minder snel koude in je systeem (ver-koud-heid).


Let op!!! De Wandelroute bestaat voor 80% uit onverharde paden! Hopelijk is het lekker weer.

Trek zekerheidshalve Goede redelijk waterdichte wandelschoenen aan.

 

De wandeling duurt 1 uur tot maximaal 5 kwartier. Na circa een half uur / 3 kwartier kijken we of een zittende pauze noodzakelijk is. Misschien kan een omgevallen boom voor zitplaats doorgaan ;-). Neem een plastic tas of regenjas mee.

Verzamelen op de parkeerplaats of bij de picknicktafel op het gras. 

 

Daar heten wij jou welkom en is er een kort voorstelrondje waarbij je je voornaam noemt en als je wilt de reden van je deelname. 


Aanmelden

Via Webshop (hiernaast), Contactformulier of per mail  naar marijke@puresource.nl 

Alvast een fijne voorbereiding gewenst. 

 

Een harte-groet, 

Marijke & Jeffrey Hendriks


Geniet als een kind. 

Nieuwsgierig om zich heen kijkend.

Verwonderend over het kleine.