• Hoe gaat het met jou?
  • Hoe gaat het met je lijf, je buik, je hart?
  • Wat heb je nodig in deze tijd?
  • Waar heb je behoefte aan?
  • Kun je horen, voelen wat je hart zegt?
Home » Aanbod Coaching » Stiltewandeling: in connectie met jouw innerlijke Natuur. Vrouwen met een Kinderwens. 1x p/m. Zondag

Stiltewandeling / Mindful wandelen


Zondagochtend.

Wandelen in de natuur vergroot o.a. je longvolume, doordat je in beweging bent en het is ontspannend. Vermindert angst en neerslachtigheid. 

Vergroting Longvolume -en capaciteit bevordert de zuurstofinname en toxines "rommel" adem je gemakkelijker uit.

Je longen zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor je immuunsysteem.

In stilte wandelen geeft rust. 

 

Door stil te zijn, komen je overige zintuigen meer aan bod: horen, zien, voelen. 


Tijdens de wandeling is er genoeg AdemRuimte tussen elke deelnemer. 

 

We staan af en toe op lichte wijze stil bij onze Ademhaling, Gedachtenstroom en Emoties.

 

Tevens leg ik ter plaatse de Loopmeditatie "meditatie in beweging" > 5 ritmestap uit. Deze passen we een aantal keer kort toe. Het maakt je bewust van Hoe je loopt.

 

Ademhalingsoefeningen zijn een oefening in mindfulness. Door bewust(er) te ademen, ga je haast vanzelf met je aandacht naar binnen en tegelijkertijd kun je gemakkelijker de natuur waarnemen. 

 

Sta je al te hoeftrappelen ;-)? .....en ben je in je element wanneer je in de natuur bent?

Helemaal Top! :-D. Wandel mee en gun jezelf een moment van rust. 


Praktische gegevens

Datum: Zondagochtend
Locatie: Lelystad Wordt na aanmelding doorgegeven.
Tijd : Van 10.00 tot circa 11.15 / 11.30 uur
Kosten: 5 euro incl Thee & Versnapering
Groepsgrootte Maximaal 8 mensen
Geschikt voor iedereen die redelijk goed ter been is... en natuurlijk van wandelen en natuur houdt 😉
.
Honden Blijven Thuis.

Wat heb je nodig?

Goed zittende (wandel)schoenen om de kans op blaarvorming te verminderen.

Laagjes kleding.

Zorg er voor dat je hals goed warm blijft. Zo verlies je minder warmte en komt er minder snel koude in je systeem (ver-koud-heid).


Verzamelen op de parkeerplaats of bij de picknicktafel op het gras. Daar een kort welkom en een kort voorstelrondje waarbij je je voornaam noemt en als je wilt de reden van je deelname. 


Let op! 

De Wandelroute bestaat voor 80% uit onverharde paden! Hopelijk is het lekker weer. Daar duimen we voor.

Trek Goede -redelijk waterdichte- wandelschoenen aan.

 

De wandeling duurt 1 uur tot maximaal 5 kwartier. 

Na circa een half uur kijken we of een zittende pauze noodzakelijk is. 


Aanmelden

Via WebshopContactformulier of per mail  naar marijke@puresource.nl 

Alvast een fijne voorbereiding gewenst. 

 

Een harte-groet, 

Marijke & Jeffrey Hendriks

Voordelen van Wandelen:


Aanmelding Stiltewandeling

  • Beweging is ook training van de vitale organen en dát is altijd goed natuurlijk. 
  • Wandelen vergroot o.a. de Longcapaciteit >>> een beter immuunsysteem.
  • Het vergroot de stroom van creativiteit, ideeën borrelen op.
  • Rust Het heeft een positieve uitwerking op de deelnemers, alleen &toch samen.
  • Vermeerderd serotonine en endorfine die je helpen om stabieler te worden.