• Hoe gaat het met jou?
  • Hoe gaat het met je lijf, je buik, je hart?
  • Wat heb je nodig in deze tijd?
  • Waar heb je behoefte aan?
  • Kun je horen, voelen wat je hart zegt?
Home » Aanbod Coaching » Groep » Stiltewandeling 1x p/m op Zondag

Zin om te wandelen op Zondagochtend.

Stiltewandeling - Mindfulness wandelen 

Heb je behoefte aan rust, stilte? Of wil je gewoon een moment voor jezelf?

Wandelen in stilte geeft rust. Door stil te zijn, werken je andere zintuigen "beter". Ik kan het mindful wandelen noemen, maar het kan net zo goed bewust wandelen heten, omdat het daarom gaat. Voelen hoe je je voeten neerzet. Ik heb daar ook een bewegende oefening bij.

 

Elke 1e Zondag van de maand in de buurt van Silvolde (vlakbij Doetinchem) van 11.00 tot 12.30 uur.

 

Effecten van wandelen (in de natuur):

  • vergroot o.a. je longvolume, doordat je in beweging bent en het is ontspannend.
  • helpt bij Angst en Neerslachtige gevoelens. 
  • bevordert de zuurstofinname en afgifte van toxines "gifstoffen".
  • versterkt je immuunsysteem.

Samen wandelen is ondanks dat je tijdens het wandelen in stilte loopt ook goed tegen vereenzaming. Het schept een band.

Tijdens de wandeling is er ruim voldoende AdemRuimte tussen elke deelnemer, dus mocht je om wat voor reden dan ook graag die 1,5 meter aanhouden, dan stelt dit je hopelijk gerust.

Zo nu en dan staan we op lichte wijze stil bij onze Ademhaling, Gedachten(stroom) en Emoties / Gevoelens.

 

Tevens leg ik ter plaatse een eenvoudige Loopmeditatie uit = "meditatie in beweging". Deze passen we een aantal keer kort toe. Zo heb je nog meer profijt van de stiltewandeling.

 

Verder ...gewoon lekker wandelen. Genieten van de natuur, omgeving, het weer met of zonder zonneschijn, zo nodig zelf de zon laten schijnen. Gezelligheid met elkaar.

Stiltewandeling betekent namelijk niet dat je helemaal niets tegen elkaar "mag" zeggen, maar wel dat je zoveel mogelijk in stilte wandelt.

Voorafgaand aan de wandeling en na afloop is er sowieso voldoende gelegenheid om met elkaar te praten.

 

Wat heb je nodig om mee te wandelen?

  • Laagjes kleding. 
    • Zorg er voor dat je hals goed warm blijft. Zo verlies je minder warmte en komt er minder snel koude in je systeem (ver-koud-heid). 
  • Goede, liefst een beetje Waterdichte Wandelschoenen.
  • Goede zin om te wandelen. 
  • Moed om mee te wandelen ...wanneer je niet lekker in je vel zit. 

Praktische gegevens

Datum: Zondagochtend
Locatie: Silvolde en omgeving (exacte locatie wordt na aanmelding doorgegeven, omdat het startpunt wellicht niet steeds hetzelfde is ;-).
Tijd : Van 11.00 tot circa 12.30 uur
Kosten: 5 euro inclusief koffie / thee na afloop
Groepsgrootte Maximaal 8 en Minimaal 2 deelnemers
Geschikt voor iedereen die redelijk goed ter been is... en natuurlijk van wandelen en natuur houdt 😉
Honden Blijven Thuis ...Mijn / Onze hond blijft ook thuis :-)

Aanmelden

Via Webshop

Contactformulier of

per mail  naar marijke@puresource.nl 

Alvast een fijne voorbereiding gewenst. 

 

Een harte-groet, 

Marijke & Jeffrey Hendriks

Stiltewandeling - Mindfulness wandelen 

Heb je behoefte aan rust, stilte? Of wil je gewoon een moment voor jezelf?

Wandelen in stilte geeft rust. Door stil te zijn, werken je andere zintuigen "beter". Ik kan het mindful wandelen noemen, maar het kan net zo goed bewust wandelen heten, omdat het daarom gaat. Voelen hoe je je voeten neerzet. Ik heb daar ook een bewegende oefening bij.

 

Elke 1e Zondag van de maand in de buurt van Silvolde (vlakbij Doetinchem) van 11.00 tot 12.30 uur.

 

Effecten van wandelen (in de natuur):

  • vergroot o.a. je longvolume, doordat je in beweging bent en het is ontspannend.
  • helpt bij Angst en Neerslachtige gevoelens. 
  • bevordert de zuurstofinname en afgifte van toxines "gifstoffen".
  • versterkt je immuunsysteem.

Samen wandelen is ondanks dat je tijdens het wandelen in stilte loopt ook goed tegen vereenzaming. Het schept een band.

Tijdens de wandeling is er ruim voldoende AdemRuimte tussen elke deelnemer, dus mocht je om wat voor reden dan ook graag die 1,5 meter aanhouden, dan stelt dit je hopelijk gerust.

Zo nu en dan staan we op lichte wijze stil bij onze Ademhaling, Gedachten(stroom) en Emoties / Gevoelens.

 

Tevens leg ik ter plaatse een eenvoudige Loopmeditatie uit = "meditatie in beweging". Deze passen we een aantal keer kort toe. Zo heb je nog meer profijt van de stiltewandeling.

 

Verder ...gewoon lekker wandelen. Genieten van de natuur, omgeving, het weer met of zonder zonneschijn, zo nodig zelf de zon laten schijnen. Gezelligheid met elkaar.

Stiltewandeling betekent namelijk niet dat je helemaal niets tegen elkaar "mag" zeggen, maar wel dat je zoveel mogelijk in stilte wandelt.

Voorafgaand aan de wandeling en na afloop is er sowieso voldoende gelegenheid om met elkaar te praten.

 

Wat heb je nodig om mee te wandelen?

  • Laagjes kleding. Zorg er voor dat je hals goed warm blijft. Zo verlies je minder warmte en komt er minder snel koude in je systeem (ver-koud-heid). 
  • Goede, liefst een beetje Waterdichte Wandelschoenen.
  • Goede zin om te wandelen. 
  • Moed om mee te wandelen ...wanneer je niet lekker in je vel zit. 
 

Praktische gegevens: 

  • Datum: 6mrt - Zondagochtend, Eerste zondag vd maand.
  • Locatie:Silvolde en omgeving (exacte locatie wordt na aanmelding doorgegeven, omdat het startpunt wellicht niet steeds hetzelfde is ;-).
  • Tijd :Van 11.00 tot circa 12.30 uur
  • Kosten:5 euro inclusief koffie / thee na afloop
  • GroepsgrootteMaximaal 8 en Minimaal 2 deelnemers
  • Geschikt vooriedereen die redelijk goed ter been is... en natuurlijk van wandelen en natuur houdt 😉
  • HondenBlijven Thuis ...Mijn / Onze hond blijft ook thuis :-)

Positieve effecten van (samen) wandelen

  • Vergroot o.a. de Longcapaciteit.
  • Versterkt het immuunsysteem.
  • Het vergroot de stroom van creativiteit, ideeën borrelen op. 
  • Helpt bij gevoelens van angst en neerslachtigheid.